Take Me Home - 5

 
Tyrones pov:
- you have to say it befor something else happens between her and someone, sa hon .
Hon hade rätt och jag någon gång skulle säga något så var det nu eller ... ikväll . nej jag får inte fega ur men det måste ske innan öppnamicken ikväll.
- Okej i´m gonna tell her , but not now , sa jag till Dallas.
- but you have too , protesterade hon.
- i´m gonna tell her before tonights event, sa jag och sen gick vi tillbaka mot stugorna och skildes.
____________________________________________________________________________________________
 
När jag öppna dörren till stugan föll två killar handlöst ner på golvet. Jag fråga sedan vad de had egjort eftersom jag misstänkte att de hade tjuvlyssnat och det hade de ju gjort. Men jag blev inte arg för det jag sa till Dallas skulle jag vilja säga till Ally och mina vänner också. Vi satt och snacka en stund om allt möjlig o till slut kom Ally upp och de börja ställa frågor, fast mest Christian eftersom vi hade gått på samma skola.
 
- So you still like Ally ? fråga Christina mig och jag undra om jag skulle säga sanningen eller inte, men de hade ju hört vad jag sa till Dallas så de skulle antagligen ifrågasätta om jag sa nej.
- Yes a little, svara jag lågt.
- And ..... sa Christian. Va vaddå "och?". Jo jag fatta men vet bara inte vad jag sak säga.
- and i like her , now you heard what i said now you know it. Are you happy? fråga jag och i samma sekund fråga Mitchel:
- Okej i get that you like Ally , but i don´t get "still" ? sa han förrvirat. Och det var då jag titta på Christina som också kom på at vi inte hade berättat om förra året när vi gick i skolan och att jag typ gilla Ally då och Christina gilla Dallas. Sammtidigt som jag öppna munnen för att berätta om förra årets händelser gjorde Christina exakt likadant.
 
- He / I had a crush on Ally last year, sa vi sammtidigt. Det där blev bara konstigt så Christina fick berätta allt om förra året. Det tog inte en lite stund uan vi satt uppe till pm 10 inna Christian hade berättat klart. Under samtalet fick jag hör samma gamla goda minne från då förra året. Sedan gick vi och la oss för att imorgon skulle lägret börja på riktigt, vi , jag, Mitchel,Christina, skulle ha en lektion med dans imorgon tillsammans med Louis, Zayn och Liam  från One Direction. justja One Direction var här , hoppas bara inte att Dallas o Ally märkte det fast det trår jag inte inte vad jag såg. 
 
Nialls pov:
 
- Guys i´m going to bed now , see you tomorrow, sa jag och gick sedan ut ur
Liams och Louis stuga. Min stuga låg lite längre bort mot skogen än Liams o Louis som låg precis intill matsalen. Det tog en lite stund att gå eftersom de var minst 300 meter mellan stugoran. Jag var ganska glad över att få bo själv och att det var så nära skogen. Jag gillar skogen , den är så fridfull och bra att sitta och spela gittar o sjunga i ,haha vad roliga tanka jag har "fridfull" vad tänkt jag på då. När jag änligen var inne i den varma och mysiga stugan gör jag mig iordning inför imorgon. Jag , Luke, Brock och Harry skulle ha hand om sång lektionen imorrn, jag såg faktist fram i mot det. Hoppas int enågon känner igen oss eller jo det är ju kul men ... alltså att de inte är som de galna fansen i Sverige. De är sjukt galna och roliga såklart men vissa är lite för mycket t.ex den där gången vi var i Stockholm och ja ett par ungdomar tog av sig tröjan o lite till .... det kom med i någon tidnign som vi efteråt blev interjuvad av, det var lite konstig stämmning då för ingen visste vad vi skulle göra. Aja den tiden är förbi , imorgon ska vi ju umgåd med australenar. Dom är ett par sköna typer.
 
- Open the door!! skrek Harry och jag vakna med ett ryck. Jag öppna dörren och där stog Harry helt påklädd , som är ovanligt och sa att jag hade försovit mig i 2 timmar och till o med misat frukosten. Jag klädde på mig snabbt ett par stora gråa mjukis byxor och sedan en röd vanlig pike tröja. Vi nästa sprang till salen som vi skulle vara i för att sjunga.
Klockan var strax am 10 och några ungdomar eller tonåringar börja strömma in , både jag och Harru hade solglasögon på oss för båda hade försovit oss och var jätte trötta. Sedan se jag när Ally kommer in och ser att det är jag som står där och hon ler mot mig. Vi prata ju igår och det var väl trevligt eller vad man  nu ska säga.
 
- okey so today we´re gonna sing a little. It will take half of the day and they you are going to go to the rest of the group, sa Luke som var huvudledar tydligen.
- does anyone have a wish for a song? fråga han sedan och en tjej räckte direkt upp hande som han tog.
- yes you in tha back with a yellow shirt, sa han till tjejen som hette Jasmine. 
- I have a song , we can´t we sing " Rock Me" , fråga hon Jasmine och jag blev ganska glad och chockad.
- yeah you can ask Niall Jasmine, sa han och titta på mig. Jag såg hur hennes ansikts utryck ändrades fort till ännu glader än inna och så fråga hon:
- So Niall from One direction..., när hon sa det ändades all antiskt utryck förutom Allys och jag blev lättad, men vet inte varför sedan fortsatte hon:
... can we sing "rock me" from your new album Take Me Home? fråga hon mig och jag nicka glatt.
__________________________________________________________________________________________
 
Okej femte delen. Har seriöst ingen fantasi idag det står på 0% idag. Har haft dans/sång uppvisnign idag och det tog kol på mig bokstavligen. Aja sk försöka skriva en till imorrn, men ni har v'äl hört Take Me Home albumet oh Rock Me som är med? lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om Take Me Home :)
Puss Nathalie xx
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0