Take Me Home - 12

 
Mitchel´s pov:
 
Precis när vi båda titta upp slår vi ihopp med två tjejer som inte verka ha sett oss heller. Alla fyra åker i marken och det ända jag hör är ett svagt gulligt skratt från en av tjejerna. Vi reser oss upp och hinner inte säga något förens båda säger ikör " sorry i didn´t see you " till den de stötte ihop med. Innan jag han tänka mer så hjälpte hon mig upp och den andra tjejen hjälpte Christian upp.
______________________________________________________________________________________
 
Vi blir stående där ett tag och bara tittar på varandra. Tjejen framför mig har grön/gråa ögon, lång fin ljus brunt hår och är lite kortare än mig.
 
Christian´s pov:

Jag blir tittandes på tjejen som nu står framför mig. Hon har riktigt bruna ögon, långt brun hår och en aning kortare än tjejen som hon står bredvid.
 
- I´m so sorry!, säger jag och hon mitt imot mig säger ett " it´s okey".
- So are you two also from Sydney? , frågar Mitchel.
- Mh no actully we´re from Sweden, svara tjejen som står mitt imot Mitchel.
- Oh so you can swedish? frågar jag utan att tänka mig för. Såklart de kan svenska om de är ifrån Sverige, vad tänker jag med.
- Mh yea, svarar hon mitt imot mig och skrattar till lite.
- Hey you can sit with us if you want, säger Mitchel och de båda tjejerna nickar glatt. Vi visar vart vi sitter och sedan går Mitchel och jag o hämtar drick eller mjölk... eller vad det nu är. När vi är tillbaka sitter Dallas, Ally och de vi inte visste namnet på än i ett skratt anfall.
- Why are you guys laughing? frågar jag efter som jag ville veta varför det skratta.
- It´s pretty funny because they are from sweden, säger Dallas och det vet vi redan.
- And Elli and Amanda lives in the same city as our grandmum and grandpa , fortsatte Ally.
- So who is Elli and who´s Amanda? frågar Mitchel.
- I´m Elli , säger den ljusbruna, låna tjejen.
- And i´m Amanda, säger den andra tjejen som jag krocka med.
- Okey so i went in to Elli and you in Amanda i´m i right? frågar Mitchel.
- Yes, svarar båda i kör.
 
Vi åt sen maten under tystnad. Den var utsökt. Efter maten satt vi alla och prata tills klockan nästan vart 09.10 och då sa Amanda att de var tvungen att gå tillbaka till deras stuga. Typiskt , hann knapt att prat med Amnada något alls, men imorrn ska vi ju till London. Då kanske jag hinner att prat med henne. 
 
Ally´s pov:

- de där Elli och Amanda verka ganska trevliga, säger jag till Dallas.
- Ja och det var sjukt kul att de också var från Stockholm , fast det är ju ganska många som är det också, svara Dallas.
- Japp men de känns bekanta , jag lovar jag har nog stött ihopp med dem någon gång när jag vart i Sverige, säger jag.
- Kanske det och vet du vad jag tror inte att det vet vilka What About Tonight är eller att Harry är med i One Direction, fortsatte Dallas.
- Jo det måste nog ha vetat att Harry är med i One direction, alla i Sverige vet vilka de är. Annars är det jävligt bra på att hålla masken.
Vi böt sedan samtalsämne och inna vi visste ordet av det så hade klockan blivit 10 och det var dags att sova. "godnatt" sa jag till Dallas och hon likadant till mig. Jag somna gansak fort och drömde världen värtsta mardröm och vakna mitt i natten av att jag skrek. Tydligen vakna inte Dallas men hon sov nog som en stock.
 
När klockan ringde var hon redan halv åtta. jag gick in i duschen eftersom jag hae kallsvettats hela natten och för att jag skulle känna mig lite fräshare innan vi gick till matsalen. Jag duscha ovanligt snabbt och sedan satte jag på mig ¨min svart vit prickiga klänning, jeans jacka och skrippar i klackar istället tar jag min låga vita convers. Jag hinner inte reagera på vad Dallas har på sig innan jag rycker med henne till matsalen. Jag är utsvulten.
Väl inne i matsalen stötter vi på Amnada och Elli. Innan vi går till våran stuga bestämmer vi att vi ska mötar vid bussarna tio minuter innan de går för att få platsen berdvid varann.
____________________________________________________________________________________
 
Så en kort del men med lite nya karaktärer. Kommer en imorrn hoppas jag, tänkte skriva mer men hinner inte :(
Puss på er ;*
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0