Take Me Home - 8

 
 
Dallas pov:
- it´s Niall Horan, sa han och just då utbrast jag i världens skrattanfall. Oh herrgud hur skjutton kan han heta Horan i efternamn , vet han ens om vad det betyder på svenska. Jag måste fråga han.
- Okey why are you laughign? i wanty to know , sa han efter en stund.
- Okey so do you know what you lastname i in swedeish?, sa jag och han svara snabbt ett yes.
- Mh ... in swedish it means whore, sa jag och börja skratta igen och när han också hörde det så låg vi båda snart på golvet och as garva.
____________________________________________________________________________________________
 
- Oj hjälp , skrek jag av grav men kom på att Niall inte försår svenska och jag tittar på han som ser ut som vad-sjutton-va-det-där.
 - Sorry i forgot that you don´t understand swedish, sa jag snabbt efter.
 - it´s okey are gonna eat something now ? sa han och hans mage kurra strax efter.
Vi gick fram till buffén som höll på att försvinna men de sluta ta bort när vi skulle ta mat. Jag satte mig längst bort vid hörnet med min spräng fyllda tallrik med köttbullar, potatis, morötter och såklart sallad. Strax efter kom Niall tillbaka med en ännu större tallrik. Vi satt och prata om de mesta från varför jag är här till varför jag kan svensak osv. När vi suttit och pratat en stund fråga jag: 
 - So was it fun to be in Xfactor with What About Tonight, fråga jag och han såg jätte förvånad ut när jag fråga, s ajag något fel eller skulle jag inte ha sagt det så.
 - Mh we was just performing in Xfactor Australia, sa han och fortsatte sedan eftersom han förstog att jag trodde att de var med som deltagare.
 - Okey so i´m gonna tell you the whole story about One Direction. It was in 2010 here. I , Liam, Zayn, Harry and Louis had singel audtitions and got three or four "yes" , we came to bootcamp and then we were sent home. But when we were on our way out that said " we want to talk to with Niall, Zayn, Liam , Harry and Louis " and when they said that we were put in a gruop together. After that we came to the final but came at theird place.
- So are you happy that they formed a gruop? sa jag.
- Of course!   If we wasn´t a group we woulden´t release our second album now, sa han.
- Oh so One Direction have fans all over the world? fråga jag och han nicka.
- That´s great, sa jag och börja skratta.
- why are you laughinh, fråga Niall.
- Becaouse i haven´t heard a singel song of you guys, sa jag och fortsatte skratta men kom precis på varför jag hade hört One Direction förut. Efter en stund sa jag att vi nog skulle gå till baka till lektionen instället för att sitta här och snacka. Nrä vi kom till lektionen skulle de bara sjung sista versen o sen refrängen på en låt som hette Live While We´re Young. Den var faktist ganska bra i alla fall det jag hade hört av den just nu.
 
När lektionen var slut kom Ally inspringandes med Tyrone, Micthel, Christina och de andra från One Direction bakom sig. De had etydligen bestämmt att alla skulle gå till Tyrone´s stuga och hänga där typ. Så jag, Niall, Luke, Brock och Harry hänge på de andra. Det var en ganska lång bit att gå till Tyrone´s stuga och när vi kom fram frågade plötsilg Harry:
 
- So was it from  here you and Ally run from when you came to class? fråga han.
- yes , do understand now why i was tired? f¨råga jag tillbaka och han svara med ett "yes" och skratta lite sedan. 
 
Harrys pov:
 

Oj shit vad lång de hae sprungit, inte konstigt att Dallas var så anfådd när hon kom in. När vi väl hade kommit in i Tyrone, Micthel och Christina´s stuga upp täckte jag att den var mist dubbelt så stor som min. Men det var ju inte så speciellt konstigt eftersom de var tre styckna som skulle dela på den. Det fanns två stora soffor, en tv , tre två vånings sängar , ett badrum och ett litet mini kök. Jag tror inte man kan kalla det ett kök än det var med som en diskbänk med handfat och mini skylskåp. Vi satte oss ner i soffan börja snacka lite. Dallas kom sedan på att hon och Ally hade med sig en gitarr och skulle precis gå och hämta den när jag fråga om jag fick följa med. Yes tänkte jag när hon sa " sure ". När vi väl kom  ut fråga jag:
 
- So were is your cottage? fråga jag Dallas.
- Mh it´s over there , sa hon o log samtidigt som hon peka på nästa stuga som låg ungeför 50 meter bort mot skogen.
- Oh so you´re a friend to What About Tonight, fråga jag och hon nicka. 
 
 
- yeah Ally , Tyrone, Christina and i went on the same school last year, but Tyrone and Christina quit after a half year and then we meet at the airport in Syden. So i guess that we´re friends now, sa hon och log sitt söta leénde igen.
  Vi var framme vid stugan nu och skulle gå in. När jag kom in såg jag att deras suta vart precis lika stor fast de hade två lite störra sänger men det var inte vångssängar, utan vanliga som jag har i min stuga. Jag titta mig omkring och tog sedan fram gitarren som hon letade efter, vi satte oss ner och hon fråga vilka ackord det var till Live While We´re Young men sa att jag inte hade en aning. Så hon tog fram sin mobil och börja söka på någon sida som hette ultimate-guitar.com och hittade slutligen ackorden.
 
Hey boy i waiting for ya, i waiting for  Come out and let me sneak you out , börja hon sjunga och hon hade en super fin röst och jag fortsatte sedan.

And have a celebration a celebration , the music up and window down. Yeah we´ll be doin' what we do just pretending that we´re cool and we know it too, yeah we´ll keep doin' what we do just pretending that we cool , so tonight , 
sjöng jag sedan sjöng hon med mig i refrängne.
 
Let´s go crazy crazy crazy 'til we see the sun , i know me only met but let´s pretend it´s love and never never never stop for anyone , Tonight let´s get some and LIVE WHILE WE´RE YOUNG !
 
Jag sjöng själv låttitel och sendan sluta Dalla spela. Jag fråga varför hon sluta sjunga och spela när hon svara:
 
- i thought you would sing that and you were smiling so you must liked it , sa hon och log. 
- yeah but i smiled cz' i looked at you, sa jag och inna jag hann tänka luta jag mig fram och kysste hennes snabbt. Shit varför gjorde jag så, hon kanske inte gillar mig ens fast jag gillar ju henne. Jag ju liksom inte gå runt och inte göra någonting längre. När jag titta på henne så jag att hennes kinder var lite rödaktiga.
- Sorry i didn´t ment it or yea i did ment it, but i didn´t ment it if you have a boyfriend, sa jag och kände att det där måste ha låtit jättedumt.

- Ehm ... i don´t have a boyfriend and i liked it, sa hon och log lite försiktigt , hennes kinde blev ännu rödare. Jag kände hur hela jag blev super glad börja le, jag såga antagligen ut som en idiot där jag satt och log jättte mycket till min mobil börja pipa.
 
- Harry , svara jag.
- Hey were are you two ? hörde jag Niall säga i andra änden.
- Mh... we have just found the guitar and we´ll be at Tyrone´s cottage at 10, sa jag och la på.
 
-. I think we have to go , we´ve been here for 1hour , sa jag när jag titta på klockan. En timme shit vad titen gick fort, men ja vi hade ju hunnit gjort en hel den också.
 
När vi kom in i Tyrone´s och de andras stuga fråga de varför det tog sån tid och jag svara att vi inte hade hittat gitarren förens Niall ringde och  jag kände hur mina kinder blev lite varma. Jag titta på Dallas och såg att hon också var lite halft röd om kinderna, de kommer nog fatta tänkte jag. Men ingen sa något och Louis brukar alltid vara på en om han märker att något har hänt så...
__________________________________________________________________________________________
 
Såå här har ni den efterlängtade del 8 och vad tycker ni, kommer de andra att få reda på det som hände i Dallas o Allys stuga. Eller vad händer ?
Det kommer antagligen upp en till del ikväll eftersom jag är själv hemma i natt eller jag päronen ska t Örebro på julgalan med Jacob Öqvist, jag dööör ! vill också se han menmen ...
Puuuss // Nattis


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0