Take Me Home - 14

 
Ally´s pov:
 
Det fanns mest mackor där så vi tog  varsin baguett och satte oss i lugn och ro. Vi skulle precis resa på oss när Harry, Niall och Louis kom in och såg oss. Harry kom fram förts och krama om Dallas sedan kom även Niall och Louis. Vi presentera Elli och Amanda för Louis eftersom det var inte förens nu som de fick reda på att Elli och Amanda hade vunnit deras tävling.
__________________________________________________________________________________________
 
Niall´s pov:

När vi kom in på Starbucks såg vi att Elli, Amanda, Dallas och Ally skulle precis gå. Vi gick fram till dem och det sluta med att vi satte oss ner och börja prata. Tydligen var det Amanda och Elli som hade vunnit våran tävling. Dallas och Harry satt i hörnet av soffan och kramades medans jag, louis och de andara prata på om någon festival som snart skulle vara här i London om några dagar. Jag satt i mina egna tankar ett bra tag tror jag för helt plötsligt hör jag någon säga mitt namn.
 
- Niall?!, sa Elli.
- Mh.. what? fråga jag tillbaka.
- Do you play any instrument?fråga hon sedan.
- Yes, sa jag gladd opch fortsatte med " i´m playing guitar".
Jag titta på Elli och fick se hennes klara gröna ögon med en skifting av grå i. jag kunde inte sluta titta på henne och hennes vackra ögon. De var perfekt ovala med en rund svart prick i, och runt om den refekta grön/gråa färgen. Jag titta länge på henne, jag kunde liksom inte dra blicken ifrån henne. Såklart så märkte båda Harry och Louis det och Louis butta på mig lite.
- Mh i think we should go, sa Elli och fick en sorgsen blick.
- Yea we´re gonna meet the boys, fortsatte Ally med den gladaste rösten jag hört. Det blev som ett litet kramkalas när de skulle gå. Jag börja med att krama om Amanda, Ally, Dallas och sen krama jag Elli lite extra länge. När Elli och jag stod o krams , lite för långt för Louis harkla han sig och jag blev lite röd om kinderna. När de hade gått satte vi tre ner och louis börja prata.
- So.. , sa Louis och titta glatt på mig.
- Soo... what? fråga jag som om jag inte visste något.
- You know what i mean. You like her uh? fråga Louis sedan.
- yea.. i think so, sa jag och kände hur kinderna blev röda.
- Hey don´t blush , i´m sure she likes you too, sa harry.
- yea lets hope on that one, sa jag och därmed avsluta jag samtalet.
 
Christian´s pov: 

- Hey we have to go now, sa Tyrone och han mena såklart att vi skulle träffa tjejerna. Jag, Mitchel och Tyrone skulle möta upp de och Brock o Luke skulle komma efter några timmar. De skulle handla något till deras syskon. Vi andra gick nu mot gallerian som vi hade bestämmt att vi skulle träffas på. När vi väl kom dit var det ingen där.
- Tyrone when does Ally and the other come? fråga jag efter att det hade gått minst 20 minuter.
- Mh i don´t know. i´m gonna call her, sa han.
 Hey Ally! were are you?
Hey! mh we´re ...  running , if you can hear it
Yea but were are you guys
Sen la hon på utan att svara.
Efter ca. 1 minut kom tjejerna springandes. När de kom fram var det tvunga att stanna för att andas ut lite. Inna de kom hade vi sagt att vi skulle dela på oss lite och sen mötas vid den här gallerian sen vid 6.00 igen, jag ville så gärna lära skänna Amanda som jag råka stöta ihop med. 
- Okey so what are going to do? fråga Amnada. 
- Mh we thought that we´d split, sa Mitchel. Jag titta på Amanda och de andras ansikten som hade gått ifrån glada till smått förvånade. 
- Okey why? fråga Dallas till oss.
- So we can get to know each other, fortsatte Mitchel. De blev lite gladar nu och det fråga vilka som skulle gå tillsammans.
- Tyrone and Ally obvious, Mitchel, Dallas and Elli and then you and i Amanda? if it´s okey, sa jag och alla nicka. Vi dela på oss. Jag och amanda börja gå.
 
- So what do you want to do? fråga jag henne.
- Mh i don´t know, have you been in London eye, fårga hon. Vad är London eye? är det det där hjulet?
- i don´t think so, sa jag och då föreslog hon att vi skulle gå dit. Vi gick där under tystnad. Vi skulle ju lära känna vandra inte bara hitta på något med den andra för att man måste. Tystnade vara inte länge till för Amanda fråga:
- hey do want to play 25 questions? fråga hon.
- Sure why not. I can star asking, sa jag.
- Your name? full name, fråga jag.
- Amanda Vanessa Jays, svara hon. Va?? Jays?!
- Jays? are you like a cousin to Brock Jays or something? fråga jag.
- Mh yea, do you know who he is? fråga hon förvånat. Jag svara såklart ja och sedan fårga hon hur? 
- Well... mh ... this is a little difficult to tell or not. Wait, sa jag och tog upp min mobil och slog nummret till Brock. " Hey dude! Can we meet in about 1hour at the shopping mall?" sa jag. " Sure, Luke and i´ll be there" sa han och sedan la vi på. 
- Who was that? fråga hon när jag lagt på.
- You´ll see, sa jag och blinka med ett öga sådär ... ja ni fattar flirtit.
- Okey back to 25 questions, sa jag och fortsatte med " So if you and brock is cousins you´ve been in Australia? "
- Yes , sa hon glatt " in Melbourne, okey so were do you live? here in England? " 
- mh.. No i´m living in Sydney Australia, svara jag och log mot henne och hon log tillbaka. Hennes choklad bruna ögon glittrade i solen när hon log, gud så fina.
_________________________________________________________________________________________
 Förlåt för det korta kapitlet. Ska till Örebro imorgon och shoppa med mammi så måste vara pigg :) skriver nog en till del imorgon , hoppas jag.
Förresten, vad tror ni kommer hända? Kommer Christian falla för henne , som han redan gjort och kommer han berätta något ?
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0