Take Me Home - 13

Ally´s pov:
 
Jag duscha ovanligt snabbt och sedan satte jag på mig ¨min svart vit prickiga klänning, jeans jacka och skrippar i klackar istället tar jag min låga vita convers. Jag hinner inte reagera på vad Dallas har på sig innan jag rycker med henne till matsalen. Jag är utsvulten.
Väl inne i matsalen stötter vi på Amnada och Elli. Innan vi går till våran stuga bestämmer vi att vi ska mötar vid bussarna tio minuter innan de går för att få platsen berdvid varann.
_______________________________________________________________________________________
 
När vi kommer tillbaka till våran stuga sitter Tyrone på trappan och väntar, förhoppsningsvis på mig. Jag går fram till han och kramar om han. Jag hinner känna han händer på min rygg en snabbis innan han  drar sig ur. Varför grö han så? Vi brukade ju alltid krams länge. Har han förändras så mycket efter xfactor? Eller har det hänt något , i så fall vad? Är det något hemskt? Om det är det vill jag nog inte veta. De tankarna sprider sig väldigt snabbt i huvudet på mig. Jag hinner tänka en massa andra tankar innan Tyrone äns börjar prata.

-  Why did you do that? frågar jag innan han hinner säga något mer.
- I don´t know just nervos how the other guys will react, svara han med en orolig blick.
- it´s gonna be fine i´m hear with you and Dallas already know. Look how she´s taking it, good ! sa jag eftersom vi berätta bara att vi hade blivit sams i förrgår.
- Yea i know, but ... , fortsatte han.
- hey Tyrone , they will take it good and they will be happy for you and Ally, ryckte Dallas in och sa.
Det hjälpte faktiskt. Jag gav Tyrone en puss på kinden och viska att det kommer att orda sig. Sedan sa vi hejdå för att senare mötas upp när vi va i London. Jag och Dallas gick in i stugan och tog fram vårt lilla kassaskåp. Jag vet att det låter som om det är super stort, men det är nästan lika stort som en liten parfym kartong. Inte alls stort med andra ord. Vi tgo fram alla pengar vi hade. Detta var det ända vi behövde betala för själva, så jag hade sparat i minst 6månader. Dallas och jag hade bestämt oss för att det skulle bli en shoppingdag med Amanda och Elli.
 
Klockan var nästan 10.20 innan vi var på väg till bussen. Som vanligt så var Tyrone, Christian, Mitchel och resten redan där. Jag vinka åt Elli och Amanda att komma till oss på bussen när det hade kommit in. Vi satt vi ett litet runt bord på nedervångingen av bussen. Bussen såg nästan ut som en dubbeldäcker från London, föurom att den var hel svart. Jag börja undra varfrö de var med här igentligen. Det var bara Elli och Amanda som var från Sverige alla andra var från Australien och en del ifrån England.
 
- Elli hur kom nu med det här igentligen, sa jag men insåg att det inte lät så bra.
- Jag menar alla andra är ju ifrån England eller från Australien och ni från Sverige, fortsatte jag.
- Mh ... vi var med och tävla för att vara med på ett musik läger där One Direction var med och ja, vi vann, sa hon glatt.
- Vi är igentligen inte så stor Directioner men vi älskar musik och tycker ju att One Direction är bra. Så varför inte tänkte vi, sa Amanda.
- ja i och för sig, svara jag.
- Jag har faktiskt inte hört en ända låt med One Direction förutom Live While We´re Young, sa Dallas och då slog det mig att jag inte heller har hört något.
- Oj då har ni missat något, sa Amanda. Hon tog upp sin iphone och ett par lurar. Räckte lurarana till oss och satte på en låt som hette " Kiss You ". Den var riktigt bra. När jag tänker efter så har jag hört den här låtwn någon gång med mina nadr akompisar från Australien.
- Den här har jag hört, sa jag rakt ut.
- När då? fråga Dallas förvånat.
- Hos Vanessa med några från hennes klass, svara jag Dallas. Vi gav Amanda hennes hörlurar. Hon skulle precis låsa mobilen när jag fick en skymt av Niall på hennes bakrund.
- Du Amanda, vad har du för bakrunds bild, sa jag samtidigt som jag tog hennes mobil. Det var One Direction och antagligen en av deras albums kort.
- Och du sa att ni inte var så stora directioners, fortsatte jag.
 
Bussen stanna och alla fyra klev an bussen.Det tog bara 30-40 minuter att åka hit. Innan vi gick av ropade Ronan ut att alla skulle var tillbaka på bussen innan 10.00 för att samlas in eller räkans inte, kommer inte ihåg vad han sa. Elli och Amanda hade varit i London en gång tidigare så vi börja med att Gå till ett köpcenter som låg ungefär 10 minuters gång avstånd. Jag och Dallas kollade runt som två barn när det kom till ett lekland. jag älskar London tänkte jag minst tusen gånger innan vi var framme vid köpcentret. Amanda och Elli drog först med oss till Hollister, sedan till Pink, Victoria Secret, Forever21 och massa andra butiker. Dallas handa nästa något i varje butik medans jag älskade Forever21. Undra varför jag aldrig var inne i den butiken förut för den fanns i Sydney också. Aja vi hade nästan gått runt i över 3timmar innan Elli föreslog att sätta och oss äta på Starbucks. Det fanns mest mackor där så vi tog oss varsin baguett och satte oss i lugn och ro. Vi skulle precis resa på oss när Harry, Niall och Louis kom in och såg oss. Harry kom fram förts och krama om Dallas sedan kom även Niall och Louis. Vi presentera Elli och Amanda för Louis eftersom det var inte förens nu som de fick reda på att Elli och Amanda hade vunnit deras tävling.
__________________________________________________________________________________________
 
Halv lång del idag, men har typ sjuk så är ganska hängig och ja... tor inte att det kommer någon till imorgon. Jag ska på syrrans lucia tåg med michis ( syrran är 9 ) och sen har jag ett so arbete som ska var klart nästa fredag. Vet att det är långt kvar med har knappt börjat och det är jättemågna frågor! :( Men om ni undra något över novellern kommentera eller skriv till mig på kik: naattiis
Puss Nathalie ;*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0