Take Me Home - 7

 
Allys pov:
 
jag tar ut en liten glassbunke det är Ben & Jerry Browni Choklate och slår på "A little bit of heaven" , jag älskar denhär filmen, jag har alltid velat testa att äta glass ur skålen och se på en sorglig film och bara gråta. Så som de gör i amerikanska filmer. Jag hinner se på minst en till film innan Dallas kommer in i stugan och ser mig. Hon blir alldeles förtvivlad när hon ser mig sitta där och gråta över en glassbunke.
_____________________________________________________________________________________________
 
- Varför gråter du ? frågar hon och låter jätte ledsen. Varör är hon ledsen? Har det hänt henne något ? I så fall vad ?
- Varför är du ledsen frågar jag tillbaka. Och hon svarar att hon blir ledsen när hon ser mig ledsen. Men gud så är ju jag också typ , fast ännu skänsligare. Men jag berättar för henne om allt det jag sa till Brock , sedan frågar hon varför jag var i skogen.
 - Ehm jag vet inte jag sprang ut från lektionen ... , jag hann inte säga mer förens hon fråga.
 - Varför spranmg du ut från lektonen? sa Dallas. Och jag börja berätta allt igen:
- Niall och Harry börja spela och sjunga Summer Love och då kom jag att tänka på Tyrone o jag när vi va tillsammans förra sommaren, när han stack till mig utan att säga något och nu så dyker han bara upp här på musik lägret. Och sen så har han ju berättat att han är med i What ABout Tonight och att det var därför han stack, men jag fattar inte kunde inte bara ha berättat för mig. Kunde han inte ha berätta om What About Tonight och att han skulle vara med i Xfactor o träffa några som hette ... , sa jag.
- Hette vad ? fråga hon .
- Jag vet inte vad dom heter, fräste jag tillbaka. fast jag mena ju inte att låta så arg för jag var inte arg på Dallas utan på Tyrone, men Dallas fatta såklart att det inte var med mening. Sedan fråga hon återigen varför jag grät och jag svara:
- jag tittar på A little bit of heaven, sa jag. Hon satte sig brevid mig och vi fortsatte att titta på den.
När eftertexterna var klara kolla vi på klockan ut utbrast samtidigt:
 
- Vi måste äta ! och vara på andra lektionen om 10 minuter! , sa vi i kör, fast igentligen skrev vi nog ut det så att alla grannar kunde höra oss. Vi hoppase snabbt ur sängen och stängde av tv'n och sedan gick vi ut o låste dörren. Jag har aldrig kommit sent till en vanligt lektionen i skolan och om jag nu kommer försent till dne här lektionen så kommer de nog bli mer arga på mig nu, än om det var i skolan. Jag och Dallas fick hoppa lunchen och springa direkt till våra lektioner, jag var ju inte så jätte hungrig eftersom jag ätit upp en halv Ben&Jerry bunke men Dallas måste ju vara utsvulten hoppas hon har ätit en reäl frukost.
 

Harrys pov:
 

Alla var nu i "dans salen " eller vad dom nu det kallar det för något. Jag ska precis presentera vem jag är när Dallas öppnar dörren och kommer flåsandes in. 
- hey Dallas , were have you been , sa jag och alla titta på Dallas som hade kommit in och satt nu längst bak i salen.
- Mh me and Ally have run , don´t you notice that, sa jag tillbaka till och log.
- Yeah i do notive that and why did you and Allly run? fråga han . Måste han ställa frågor när precis har spurtat 300 meter.
- You can ask Brock about that , sa jag och han förstod då vad jag mena, men alla runt om mig så fortfarande ut som fråge tecken.
 
- Okey guys , were were i , sa jag och någon tjej ropa att jag skulle presentera oss. Justja det skulle jag ju.
- So im Harry Styles, this is Niall Horan , Brock Jays and Luke Howell, sa jag och alla tjejer börja skrika förutom Dallas. Hon bara satt där och såg ut som om hoh så ut som om hon inte fatta något. När vo bestämmt låt som vi skulle sjunga samlades alla runt Luke som börja spela " Say you like me "...
 
cz' i´m never going down never i´m giving up never gonna leave  so put your hands up if  say like me , and say you like mee
i´m never going down never giving up never gonna leave so put your hands up if you like me and say you like me,  Whoao Oh oh oh .. Whao Oh oh oh , whao oh oh ooh ....
She´s that girl that no one ever knows but i say hi and she´s too shy to say hello ...
 
Sedan slutar vi sjunga för alla hör hur en maga börjar kurra och jag titta på Niall , men han bara tittat med den där blicken det-var-inte-jag och sedna hörs det igen. Vem är det och då ser ja hur Dallas kinde blir illröda , det är då jag förstår att det är hennes mage som kurrar. Jag tittar på Niall med en menande blick som betyder att han borde gå med henne och äta och ha fråga då:
- Do want and go to eat some? frågar han och i samma sekund låtar hans mage likadant som Dallas' precis gorde.
- Yea sure , that would be nice, svarar hon och de går mot matsalen.
 
Dallas pov:
 

När vi går mot matsalen märks det ganska väl att både jag och Niall är jättehungriga. jag frågar Niall om han har ätit och jag svara såklart "yes" , men varför är han då hungrig?
 
- How can you be hungry when you already have eat? fårga jag han.
- I´m alway hungry , svara han och vi båda skratta.
- But you what did Harry said that you last name was again? fråga jag och minns att de betttyde något roligt på svenska.
- it´s Niall Horan, sa han och just då utbrast jag i världens skrattanfall. Oh herrgud hur skjutton kan han heta Horan i efternamn , vet han ens om vad det betyder på svenska. Jag måste fråga han.
- Okey why are you laughign? i wanty to know , sa han efter en stund.
- Okey so do you know what you lastname i in swedeish?, sa jag och han svara snabbt ett yes.
- Mh ... in swedish it means whore, sa jag och börja skratta igen och när han också hörde det så låg vi båda snart på golvet och as garva.
__________________________________________________________________________________________
 
Så här har ni en till del, har verkilgen jättesvårt att komma på saker just nu så detta får duga, ge gärna förslag. ;)

Puuuss Nathalie
 
 
 


Kommentarer
gottabemeandyou

S K I T B R A !
meeer :)
ps. kolla gjärna in min novell och kommentera gjärna:)

Svar: Tack ! ska kika in :)
Nathalie Osmanowitsch

2012-11-23 @ 21:27:55
URL: http://gottabemeandyou.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0