Take Me Home - 4

 
Dallas pov:
 
- How did you know? sa han.
- I realized that when you stare at Ally in the Airport yesterday, sa jag och han blev rödare i ansiktet.
-Oh did i ? sa han och titta på klockan. We have to go back, it´s pm 10.40.
- Oh yea and i have to go i the shower , sa jag varför sa jag det sista det var väl onödigt.

När vi kom tillbaka till stugorna och jag skulle öppna dörre sa Tyrone:
- Please don´t tell Allly that o still have a crush on her , i don´t think she likes me in that way, sa han och jag nicka.
__________________________________________________________________________________________
 
Väl inne i stugan kom Ally äntligen ut ur badrummet.
- har du vart där inne ända sen jag gick ut? fråga jag förvånat efter som jag hade vart ute ett tag.
- Ja vad är det med de, det tar tid att få bort sminket och sen ha massa andra saker som gör något bra med huden, sa hon irriterat.
Men ... , börja jag och avsluta aldrig. Jag orka inte gnälla inte nu, om jag blev arg på henne skulle jag antagligen bara råka säga det Tyrone nyss sagt till mig och jag vill inte verka som en dålig kompis men, han får berätta det själv.
Klockan var nästa halv 12 inna vi båda somna, vi låg uppe och prata om vad som skulle hända imorgon, om det skulle komma någon artist eller inte och om vi skulle få va lika mycket med What About Tonight. Och när jag sa " What About Tonight" så sa hon << You just said what?! >> så jag fick berätta att jag träffa Tyrone och nästan allt han hade sagt till mig. Det känns inte bra att ljuga för Ally men jag lova ju Tyrone och jag ljög ju inte , jag bara berätta inte hela sanningen, men det kändes fortfarande inte bra. Jag hade försökt intala mig att jag inte ljög men det gick inte. Jag sov dåligt hela natt på grynd av det och det blev inte bättre när jag vakna och börja prata med Ally.
Vi är nu på väg till matsalen , klockan är am 8.30 och äta lite frukost, det var ett stort lång bord uppdukat med allt möjlig från äggröra till fruktsallad.
Ah i love fruit salad, hörde jag en kille i med brun lockigt hår , ett par pilotglasögon och pyjamas byxor , inte ens jag hade pyjamas på mig och jag brukar kunna glömma det.
- Me too , sa jag av ren reflex och han titta på mig.
- It´s so good , buy the way i haven´t seen you here before are you a leader here ? fråga han.
- Oh no i´ve just been busy i´m a firend to Tyrone and Christian , svara jag.
- okey that´s akward so ... what´s you name ? sa han tillslut och vi börja gå mot de långa borden och blog oss ner mitt i mot varann.
- i´m Dallas och you are? sa jag och skratta lite.
- i´m Harry, sa han och jag kände igen det och nu var jag tvungen att fråga om han byxor.
- Okey and why are you wearing those pants? fråga jag och han bara skratta och berätta att hans väska hade tappats bort på flygplatsen och att han fick låna byckor av sin kompis. Han fick då bara ett par med coca cola över hela byxorna.
 
Mitchells pov:
 
- Up and shine guys , ropa jag från badrummet. Jag stog o gjorde mig iordning inför frukosten som redan hade börjat, fast jag kom inte på hur jag skulle ha håret det stog åt alla olika håll. Jag tog sedan någr adrag med borten och satte på mig en mössa trots att det var sommar här i England. Jag fick vänta en stund på Tyrone och Christian men orka inte skrika till att de skulle skynda sig, jag är själv lika morgon trött som dom är.
Vi kom iväg till frukosten am 9.00 och alla åt redan frukost några hade till och med gått därifårn, jag leta efter någon jag kände igen och fick syn på Harry som satt mitt imot Dallas. Shit tänkte jag , tänk om hon känner igen han från One Direction eller är hon ens ett fan av dom och vet hon vilka de är. Tyrone och Christian bråka til med varann om varför han hade sagt ja nät det fick veta om stug nummret och jag fatta inte alls vad det var bra för.
- Hey stop pleaase, we can go an grab some food and go to Dallas and Harru over there, sa jag och de blev helt tysta. De fick antagligen samma tanke som jag när jag såg dom.
 
Efter någon minut satt Dallas, jag, Tyrone , Ally, Christian och Harry o prata om va vi trodde att vi skulle göra, såklart fick inte vi " ledare" tala om något det var något som alla störde sig på. 
- So why havn´t you guys tell us about What About Tonihgt get? fråga Ally och vi blev helt chockade , hur konde hon veta om oss och sen titta jag på Tyrone som log stort. Jaha vi andra börja fatta det nu och sne fick vi berätta om allt i Xfactor.
-And it was there they met me , till lade Harry och log stort. Han verka vara glod och tjejerna trodde att han också var med i Xfactor Australien , men nej , så är det ju inte.
 
Allys pov:
 

Jag har hört talas om den där Harry , men kan inte sätta fingret på vart ifrån. Säker fårn skolan någon stans efter som han troligen var med i Xfactor. Vi fort satte prata och en anna kille dök upp och satte sig mitt imot mig. Han hade ljust hår med en liten utväxt som såg förvånads värt bra ut och såklart ett par svarta solglasögon. Han påminde mig om Christan och jag var tvungen att titta på Christian och såg hur Tyrone kolla lite surt på mig. Vad är det med han , vaknat på fel sida eller. 
 
- Mh Harry , Liam said that we would be in the cottage at 10.00, sa han lite lågt men tillräckligt högt för att höras.
- Okey but we eat some breakfast first right Niall? sa Harry och när jag fick höra namnet Niall så lät det också bekant. Vart hade jag hör deras namn förut. Niall ställde sig upp igen för att hämta mer frukost och det tog sin lilla tid. Han var borta i minst 5 minuter, när han kom tillbaka var tallriken full med frukt, äggröra och köttbullar. Åh köttbullar , nu kom jag tänka på mormors köttbullar vi fått ätit när vi åkt till Sverige några gånger. Jag var tvungen att fråga varfrö de hade med köttbullar i ett land som England.
 
- i can say meetballs in swedish hear kottbuller, sa han och vi garva.
- Do you even know what is and why do you have meetballs here ? fråga jag glatt. Micthel titta med en min vet-du-vad-det-är och Harry o Niall gjorde likadant. jag fortsatte:
- yes i know what meetball is , because i´m swedish , sa jag och deras munnar stod helt plötslig vid öppna av förvåning.
- What? you are swedish but lives in Australia ? fråga Niall.
- yes and Dallas is also swedish, my and Dallas parents are from Sweden , sa jag glatt och Dallas nicka.
- okey so this is weird , i didn´t know that you two was swedish , sa Tyrone.
 
Och nästan hela samtalsämnet gick ut på att reda ut varför vi bodde i Australien och inte i Sverige, det tog ganska lång tid för killarna att förstå det. Vi skildes sedan och bestämde att vi skulle träffas sen vi lilla scen ikväll när det var öppen mick, anstagligen skulle någon av dom sjunga.
 Jag och Dallas var på väg inte i stugan när Dallas pöltsligt ropa på tyrone och sa att hon var tvungen att att prata lite med han, ojojOj vad ska ni prata om då sa jag titt Dallas lite skojsigt men j´hon tottal ignorera mig.
 
Tyrones pov:

- Tyrone can i talk to you ? just for a sec, ropa Dallas. Nej nu kommer hon säker säga att jag måste berätta för Ally och bla bla bla ....

När vi gått in i skogen en bit in i skogen börjades de.
- Tyrone you have to tell that you said to me last night, sa hon.
-Why she doesn´t feel the same so is not worth it, svara jag tillbak alite surt.
- yes it is , didn´t you how she looked at Niall ? fråga hon och då kom jag på att hon faktiskt titta extra mycket på han.
- I know but she doesn´t fell the same soo .., mer han jag inte innan Dallas avbröt mig.
- you have to say it befor something else happens between her and someone, sa hon .
Hon hade rätt och jag någon gång skulle säga något så var det nu eller ... ikväll . nej jag får inte fega ur men det måste ske innan öppnamicken ikväll.
- Okej i´m gonna tell her , but not now , sa jag till Dallas.
- but you have too , protesterade hon.
- i´m gonna tell her before tonights event, sa jag och sen gick vi tillbaka mot stugorna och skildes.
________________________________________________________________________________________
 
Okej nu har ni fjärde delen, hoppas ni gillar den dock är den inte så lång. Måste också säga att jag inte kommer hinna skriva någon del imorrn eftersom jag ska ha sound check på bion och genrep inför en föreställning. Snälla kommentera vad ni tycker om novellen , vore bra med lite feedback. Feel free to talk to me ... hah
PUSS Nathalie xx
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0