Take Me Home - 3

 
   
 
Christians pov:
När vi kommit in i stugan och packat upp lite frågar jag Tyrone:
- Why did you say yes when Ronan said that you would live in this cottage ?
- Mh what i didn´t said that.
- Yes you did , instämde Mitchel.
- Well ... i like you guys , that why i said yes , sa han.
- No Tyrone that´s not the reason , why did you say yes we want to now , sa jag och Mitchel nicka.
- Okey i´m gonna tell you why....
______________________________________________________________________________________________
-.....   i said yes because .. no i´m just like to hang out with you guys, avslutade Tyrone.
- if you say so...  sa jag och titta på Mitchell och han nicka.
i nästa sekund kasta både jag och Mitchel varsin kudde rakt på Tyrones fejja. Han blev ganska sur och stack ut. Jag bara skratta frö det var ju ganksa roligt trots att han blev sur och gick ut. Varför kunder han bara inte säga varför han ville bo här det är ju liksom inte så att han fortfarande har en crush på Ally eller ss... vänta nu han  har det det , men oj haha det måste jag få ur han. Det här kommer bli roligt , fats ganska jobbigt föt Tyrone är inte den som brukar erkänna saker så lätt. Stackars Tyrone , du kommer få det svårt tänkte jag för mig själv.
- Mitchel hey, you know that girl Tyrone talked about a long time ago? fråga jag han.
- Mh yeah i think so her name was Allt right ? fråga Mitchel.
- Yea and do you know what ??, sa jag super glatt.
- NO what ? TELL ME ! , sa han ivrigt.
- She´s on this musiccamp and lives in cottage 937 and we´re living in 936 , sa jag och hela hans ansikts uttryck förandrader från glad till super glad. 
- Yes we have to make him tell us that in person, but how? sa han.
- i think i know , we will ask him guestions about her and make him feel that he need to tell someone that and when he will tell us because we´re his best friends , sa jag och med närmare eftertanke var det en ganska snäll plan , inte en sån plan som jag  hade velat at det skulle bli.
Mitchel bara skratta och höll med den knäppa planen.
 
Dallas pov samtidigt :
 
- Ally jag går ut och jag tar med mig gitarren, skrek jag till Ally så hon skulle höra.
- Gör det du men kom hit innan pm 11.00 det måste vara släkt då, hörde jag henne skrikandes från badrummet. Jag svara henne med ett " ja visst" och gick ut , vad håller hon på med igentligen. Det kan ju inte ta så lång tid att duscha , borta tänderna och typ borta håret hon har ju vart där inne i minst en timme. Aja hon får väl hålla bara jag hinner göra mig iordning inna vi ska sova.

Jag går in i skogen och sätter min på en liten sten som sticker ut ur marken. Jag tar fram mobieln och går inte på ultimate-guitar.com och letar reda på Rock Me ackorden och börjar spela...
 
- Do you remeber summer 09 , wanna go back there every night   Just can´t lie it was the best time of my life. 
Lying on the beach as the sun blew out , playing this guitar by the fire too loud   Oh mymy they could never shut us down . i used to think i was better alone, why did i ever wnat to let you go   under the moonlight as we stared at the sea , the sords you whispered i will always believe ....
 
- i want you to rock me, mmm , rock me , mmm , rock me , yeah. hi i heard you and couldn´t stop listen to it, sa Tyrone som kommit. Okej så nu var det här gömstället ett gömmställe längre. Men det värsta är att han hörde mig sjunga, det måste låtit hemskt.
- Sorry about that singing part, sa jag lågt men tillräckligt för att han skulle höra mig.
- No i want to hear more, your voice is pretty nice, sa han till min förvåning.
- you´re kidding me i can´t sing, you problably sounds soo much better  sing for me?, sa jag till Tyrone. Och han börja sjunga en bit på Payphone och kände igen den där delen , var hade jag hört den ? jag sa sedan att de lät jättebra och han svara:
- Yea that because i´m i what about tonight and we had a vocal coach i xfactor.
- What when were you i xfactor and what i What About Tonight, fråga jag han. Han tog upp sin mobil och viase mig ett klipp på när han och What About Tonight sjöng Payphone och jag blev helt tagen. De var ju as bra , hur kunde ha missat att de var med i xfactor alla på skolan bruka ju jämt prata om det, själv tittar jag aldrig på det. Men vänta ... varför är han här i skogen ? har han följt efter mig eller vad?
- Why did you come here to the wood? fråga jag Tyrone.
-mh ... i just .... my friends ask me why i was so happy to stay in the cottage and i couldn´t tell them the truth, sa han och jag blev mer nyfiken men kom o tänka på när vi var på flygplatsen. Hur han titta på henne och då förstog jag.
- You still have a crush on Ally right? sa och han blev jätteförvånad och generad. Ja jag visste det , det är så gulligt ju.
- How did you know? sa han.
- I realized that when you stare at Ally in the Airport yesterday, sa jag och han blev rödare i ansiktet.
-Oh did i ? sa han och titta på klockan. We have to go back, it´s pm 10.40.
- Oh yea and i have to go i the shower , sa jag vatflr jag ajg det sista det var väl onödigt.
 
När vi kom tillbaka till stugorna och jag skulle öppna dörre sa Tyrone:
- Please don´t tell Allly that o still have a crush on her , i don´t think she likes me in that way, sa han och jag nicka.
____________________________________________________________________________________________
 så här har ni en till del, har inte haft tid att skriva en till del så kommer nog en imorrn :) snäll kom gärna med ideer , det blir lättare att komma på något för vet inte riktigt hur One Direction ska komma in så kommentera :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0